Jak na archivaci účetních dokladů
S každým rokem přichází na řadu povinnost udělat si pořádek v dokumentech a mimo jiné archivovat účetní doklady. Co o archivaci účetních dokladů praví zákon? Na co si dát při archivaci pozor? V…
Intenzivní tempo změn ve 21. století nevykazuje žádné známky zpomalení. Naopak. Aby mohla každá firma uspět, musí umět rychle a efektivně reagovat. Už nestačí jen dohánět. To není udržitelná strategie. Věci se mění příliš rychle. Je nutné brát digitální transformaci firmy jako základ, který je důležitý pro účinné soupeření s konkurencí.
Abyste dosáhli cíle, zjistěte, jak s využitím Business Process Managementu zpřehlednit a digitalizovat schvalovací procesy ve firmě. Objevte jeho výhody a konkrétní řešení, které můžete snadno aplikovat také ve vaší společnosti. Digitalizace procesů přitom nemusí být pro firmy sci-fi, které je nedosažitelné. S Business Process Managementem můžete uspět také vy.
Business Process Management (BPM) lze obecně definovat jako analýzu a následné vylepšování podnikových procesů, ke kterému se tyto nástroje využívají. Existují nástroje, díky kterým můžete BMP poměrně jednoduše ihned uvést v praxi, prostřednictvím otevřených rozhraní je integrovat na další informační systémy, například s ERP systémy nebo systémy dodavatelů.
BPM je vlastně byznysová disciplína, která slouží k poznání a řízení procesů ve společnosti. Obvykle se totiž měří pouze jenom výsledky. S BPM však můžete měřit také procesy. Můžete tak jednoduše zjistit, jak dlouho vám například trvá prodat produkt, obsloužit klienta nebo jak ve firmě optimalizovat a automatizovat procesy tak, abyste ušetřili.
HR, finance, schvalovací procesy… tyto a mnohé další činnosti je vhodné podpořit nástrojem, který dovoluje zaměstnancům jednoduše spolupracovat na jednotlivých úkolech a výrazně tak zvýšit efektivitu jejich práce. Manažerům na druhé straně toto plnohodnotné workflow poskytuje detailní přehled o plnění zadaných úkolů a jejich vývoji kdykoliv a kdekoliv.
Každá firma totiž potřebuje mít ve svých agendách pořádek a efektivitu – díky Business Process Managementu je jednoduché zpřehlednit interní agendu, digitalizovat schvalovací procesy, snížit chybovost a dobu prodlení, zvýšit produktivitu nebo urychlit zpracování dokumentů. S BPM je navíc hračka sdílet informace a znalosti v týmu nebo mezi jednotlivými týmy.
„Je třeba si uvědomit, že doba papírů a e-mailů je dávno pryč. Že jedině digitální doba dokáže zajistit dokonalý pořádek v řízení firmy. Business Process Management v konečném důsledku znamená zvýšení kvality práce, provozní efektivity a eliminaci plýtvání. A hlavně podporuje poskytování zákazníkům lepších produktů a služeb,“ říká Jiří Cmíral, obchodní ředitel Socos IT.
Pokud to jednoduše shrneme, tak je BMP účinným nástrojem procesního řízení z těchto důvodů:
Efektivní řízení podnikových procesů je zásadní pro úspěch každého podniku. BMP lze zapojit prakticky do jakéhokoliv procesu v mnoha oblastech, například ve financích, HR nebo při evidenci zakázek. S užitečným řešením si můžete vytvořit formulář na cokoliv a jednoduše si nadesignovat celý proces a automatizovat ho.
Příkladem mohou být interní požadavky zaměstnanců.
„Představte si, že ve firmě máte 300 zaměstnanců, ale jen 10% má přístup do ERP systému. Požadavky svých zaměstnanců proto řešíte stále papírovými žádankami nebo e-mailovou komunikací. Je jasné, že takový proces zabere spoustu času, který by šlo využít pro důležitější úkoly. S využitím BMP jako nástavby nad ERP systémem získáte procesní platformu, která bude v rámci schvalovacích procesů fungovat digitálně a automatizovaně.“ Jiří Cmíral, obchodní ředitel Socos IT.
Řešení DOCU-X od společnosti Socos IT fungovalo do poslední doby převážně jako DMS systém. S novou a vylepšenou verzí se však řešení posunulo k Business Process Managementu.
Součástí řešení se totiž stal přehledný a robustní designér na procesy, se kterým je možné v rámci DOCU-X digitalizovat jakýkoliv schvalovací či jiný proces. Tato platforma běží napříč společností a napříč využívanými systémy včetně ERP. S DOCU-X teď lze využít všechny výše uvedené výhody a mnohem víc.
Jeden ze zákazníků společnosti Socos IT vybral pro svou firmu řešení DOCU-X. Hlavním důvodem byl problém s obsazením administrativně-ekonomických pozic spolehlivými zájemci. Situaci popsal takto:
“Výrazně jsme zefektivnili ekonomicky-administrativní úsek (menší náklady, nižší chybovost) a získali rychlejší, přehlednější a dostupnější informace pro management. Díky DOCU-X si vystačíme s ¼ zaměstnanců oproti původnímu plánu.” Adam Příhoda, PBW GROUP s.r.o.
Digitalizujte jakýkoliv proces s DOCU-X DMS/BPM