BPM umožňuje efektivnější modelování procesů
To znamená identifikovat počáteční a koncové body, stejně jako jakékoliv úkoly nebo aktivity, které se vyskytují v rámci procesu. Zároveň je důležité porozumět roli procesu v rámci oddělení a také tomu, kdo práci dělá. Pokud jsou některé z těchto prvků nejasné, je třeba je zkontrolovat a/nebo definovat, než bude možné proces optimalizovat.
Business process management identifikuje příležitosti k optimalizaci
Jakmile je proces organizován a pochopen, je pravděpodobné, že některé prvky nefungují tak dobře, jak by mohly – nebo možná výstup procesu postrádá konzistenci nebo kvalitu. Optimalizace se týká provádění vylepšení procesu.
BPM stanovuje metody měření a monitorování
Mít přehled o tom, jak procesy fungují – a jak dobře fungují – je ústřední složkou jakékoli strategie BPM. Sledováním stavů, KPI a dalších metrik mohou manažeři procesů identifikovat úzká místa nebo další problémy. Mohou také mnohem přesněji předpovídat výsledky.
S business process managementem organizuje procesy v celém podniku
V rámci organizace existuje mnoho různých typů procesů. Některé z nich jsou obsaženy v konkrétních odděleních nebo týmech. Jiné překračují hranice oddělení a spoléhají na data z několika aplikací nebo systémů. BPM pomáhá zajistit, aby tyto procesy fungovaly společně, nikoli proti sobě. Duplicitní práce je omezena nebo odstraněna, spolupráce je lepší a celková viditelnost se zvyšuje.
Business process management jako cesta k automatizaci procesů
Firmy se stále více obracejí k automatizaci, aby zlepšily uživatelské zkušenosti a zvýšily produktivitu. Ať už to znamená robotickou automatizaci procesů (RPA), BPA nebo kombinaci těchto dvou, procesy je třeba pochopit a optimalizovat před implementací.
Je to proto, že automatizace efektivního procesu zvyšuje jeho efektivitu, ale automatizace neefektivního procesu pouze zvyšuje neefektivitu. Business process management pomáhá zajistit, aby procesy byly zdravé ještě před samotnou automatizací.