1. Automatické vytěžování faktur snižuje náklady spojené s manuálním přepisem dat
Běžnou praxí je, že zpracování faktur provádí kvalifikovaní pracovníci, například účetní. Je škoda, když musí velký podíl své práce věnovat ručnímu přepisu dat nebo skenování dokumentů. V podstatě jde o plýtvání schopností lidí, jejichž vzdělání a praxe je předurčuje k odbornějším činnostem. Je to jako byste studovali archeologii, a pak dělali výkopy pro odpadní potrubí…
Nástroje pro vytěžování faktur jsou intuitivní a samoučící se. Proto není nutné speciální nastavení – systém sám vyhledává a ukládá data. Je jasné, že účetní se věnuje své hlavní činnosti a neplýtvá čas zbytečnými administrativními úkony, které zvládne udělat chytrý systém.
2. Snížení chybovosti – systém pro vytěžování faktur vs člověk: 1:0
Při vytěžování faktur odpadá ruční práce, tedy zadávání. Ruční přepisování dat s sebou totiž přináší spoustu chyb, jako jsou překlepy, chybná data splatnosti apod. Vyšší kvalitu a přesnost při vytěžování dat hlídá verifikace, tedy ověřování správnosti.
Verifikátor překontroluje správnost vytěžených dat. Pokud vytěžovací nástroj na faktuře objeví chybu nebo nesrovnalost (například špatný formát bankovního účtu), verifikátor chybu opraví, čímž se poučí a další faktura už je vytěžena správně. To znamená, že chybovost se při automatickém vytěžování faktur rapidně sníží, v mnoha případech až na nulu.
3. Automatické vytěžování faktur zásadně šetří čas
Jistě si sami dokážete představit, kolik času zabere ruční přepis faktury. To ani nemluvíme o schvalovacím kolečku. Faktury v elektronickém formátu všechny procesy rapidně zkrátí.
Ruční vytěžení jedné faktury zabere přibližně 3 minuty. Pokud jich účetní ve firmě zpracuje 20 denně, jedna hodina pracovní doby se rozplyne jako pára nad hrncem. K tomu ještě musí každá projít výše zmíněným schvalovacím kolečkem, které se může s přehledem prodloužit i na několik dní.
4. Vyloučení ztráty nebo poškození faktur
Faktura na papíře je jenom papír a člověk není neomylný. Proto se lehce může stát, že se faktura poničí nebo zašantročí. S vytěžováním faktur souvisí také centralizace dokumentů, které jsou v elektronické podobě uchovány na úložišti – bezpečně a snadno dohledatelné.
5. Vytěžování faktur zajišťuje konzistenci dat
Pro optimalizaci automatizace při vytěžování faktur lze využít data z ERP systémů pro ověřování dat a zajištění soudržnosti napříč všemi podnikovými systémy. Příkladem může být tzv. křížová kontrola zvyšující pravděpodobnost správného vytěžení dat z faktur. Další nespornou výhodou je automatické předávání dat do DMS systému.
6. Vytěžování faktur a automatické procesy
Pokud vytěžuje faktury a zároveň využíváte DMS systém, můžete se rozhodnout, jak s digitalizovanými dokumenty naložit. Vytěžené faktury mohou putovat rovnou do účetního softwaru, nebo mohou proběhnout procesy jako je schvalování, párování na rozpočty nebo objednávky apod. Všechny tyto procesy lze po vytěžení faktur nastavit automaticky. Díky tomu se tak žádná vytěžená faktura nezatoulá.
7. Příprava na audity s vytěžováním faktur
Audity jsou nutností. Většinou zaberou hromadu času. Díky vytěžování faktur získáte data, která jsou uložená na centrálním úložišti. Proto se nemusíte stresovat s vyhledáváním dokumentů. Data máte připravená, v bezpečí a přístupná pouze těm osobám, které jsou k tomu určené.